Visie ontwikkelen

Visieontwikkeling, je missie en strategie gaan hand in hand.

Door middel van het ontwikkelen van een visie voor jouw bedrijf of organisatie geef je een toekomstscenario weer. Deze visie moet onder andere het antwoord bevatten op de vraag: ‘Hoe en waar zien we ons bedrijf in de toekomst?’. Als bedrijf verduidelijk je voor jezelf wat je toekomstbeeld is, onder andere ten opzichte van de omgeving. Wanneer de markt waar jouw bedrijf zich in bevindt in beweging is, zal het toekomstperspectief ook weer veranderen. Je visie is dus niet iets wat je eenmalig vaststelt, deze is afhankelijk van factoren als de markt, afnemers en bijvoorbeeld aanbieders.

Bewustmakers

Visieontwikkeling, je missie en strategie gaan hand in hand.

Naast de term visie kun je ook vaak de termen missie en strategie plaatsen. Wat houden deze, in relatie tot elkaar, precies in? 

  • Visie: De visie van een bedrijf, zoals boven besproken, is dus in het kort de toekomstdroom van een bedrijf.
  • Missie: Wanneer je het over de missie van het bedrijf hebt, heb je het over het bestaansrecht van het bedrijf. Je missie is het antwoord op: ‘waar staan we als bedrijf voor?’. In tegenstelling tot je bedrijfsvisie is je missie niet iets wat regelmatig veranderd.
  • Strategie: In je visie heb je vastgesteld waar je wil zijn als bedrijf, maar je moet nog wel vastleggen hoe je deze visie werkelijkheid gaat maken. Dit stel je vast in je bedrijfsstrategie.
Bewustmakers

Wat kan Bewustmakers voor jou betekenen?

Wij hebben je het volgende te bieden:

  • Jarenlange ervaring bij het vaststellen en opstellen van bedrijfsvisies
  • Gepaste afstand tot het bedrijf, waardoor het gemakkelijker is een reële en haalbare visie te ontwikkelen
  • Objectief advies
  • Hulp bij het ontwikkelen van de missie en/of strategie
Bewustmakers

Het expert team van Bewustmakers staat voor je klaar

Het expert team van Bewustmakers staat voor je klaar

Neem gerust contact met ons op!

Neem contact op